zondag 9 maart 2008

Uitgaan - Macedonië stijl

Het concert zou om elf uur beginnen, maar toen Valentina en ik binnenkwamen, was er nog geen hond te bekennen. Na een uur rondlopen door de stad (de meest favoriete uitgaansactiviteit is buiten rondslenteren en mensen kijken, lekker goedkoop) bleek de club ietsje voller. Met een Bavaria in de hand bracht ik het volgende uur door met mijn hoofd meebewegen op keiharde housebeats. Ondertussen was de kroeg afgeladen vol geraakt en toen begon dan toch eindelijk het concert. De voormalig Eurovisie Songfestivalzangeres (ja, hier ben je gewoon superhip als je daaraan hebt meegedaan) bracht enthousiast een eclectische medley van covers; U2, Madonna, Nirvana, Macedonische krakers en Amerikaanse jaren '50 nummers, werkelijk alles passeerde de revue. Zelfs de half uur durende stroomuitval tijdens het concert mocht de pret niet drukken, men zette gewoon wat hippe muziekjes uit z'n mobiele telefoon op.

Het feit dat iedereen de volgende dag weer om acht uur moest werken leek niemand iets te deren, dus ook na het concert werd er vrolijk doorgedanst en -gedronken. De volgende dag zat ik dus ietwat onuitgeslapen en met een lichte hoofdpijn op kantoor (ik was de eerste, de rest kwam pas vanaf half negen binnendruppelen). Die hoofdpijn werd spontaan erger toen Valentina me fijntjes herinnerde aan de belofte die ik met medewerking van de heer Johnnie Walker heb gedaan. Vanavond is er karaoke in dezelfde hippe club en ik schijn iets geroepen te hebben over mijn enorme talent voor karaoken in mij onbekende talen. Ontkennen mocht helaas niet baten. Vanavond moet ik er aan geloven. Iemand toevallig wat Macedonische songteksten bij de hand?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hahahahaha sorry hoor, karin hier, bekende belg via klaas en diana!!!!!

nu moest ik toch ff reageren, want dat was bijzonder grappig om te lezen!!!!! voor jou waarschijnlijk minder grappig, maar ik heb me kostelijk vermaakt met jouw belevenissen in de hippe clubs daar :))))

sorry, dat googlegedoe is niet aan mij besteed....

Lieks zei

Maaike... heb je dan niets geleerd van 'het karaoke-incident' in Thailand? Misschien moet je je er samen met Johnnie Walker op voorbereiden...

Anoniem zei

Hee Zangeresje...

Mijn ervaring is dat na drie liter pils ik zelfs de sterren van de hemel zing, dus dat raad ik je aan! xxN

Maaike zei

Gelukkig is de karaoke een wekelijks evenement, dus je weet wat jou zondag te wachten staat!!!