maandag 17 maart 2008

Uitgaan - Macedonië stijl, het vervolg

Na een overweldigende hoeveelheid mailtjes, telefoontjes, faxen en telegrammen waarin ik gesmeekt werd om te melden hoe mijn karaoke-avontuur is afgelopen, zal ik jullie dan eindelijk niet meer in spanning laten. Graag had ik jullie leedvermaak gevoerd met een vernederend verslag van joelende menigten Macedoniërs en een solo-voorstelling bovenop de bar. Helaas, pech voor jullie en geluk voor mij, ik ben er wonderbaarlijk goed van afgekomen. Het concept van karaoke is hier iets anders dan ik me had voorgesteld. Het bleek een groot ‘Turbo Folk’ festijn, waarbij een microfoon de zaal rondgaat waarin iedereen die daar zin in heeft een liedje mee kan brullen. Turbo Folk is een verzamelnaam voor alles dat Macedonisch/Servisch/Kroatisch is en gaat over alcohol, sex, sigaretten of een combinatie hiervan. Tot mijn grote geluk was mijn buurman hierbij de meest fanatieke deelnemer. Zelfs al hád ik de moed verzameld om daadwerkelijk een lekkere Macedonische smartlap mee te zingen, dan had ik waarschijnlijk geweld moeten gebruiken om de microfoon even vast te mogen houden. En pacifistisch als ik ben, kon ik dat niet over mijn hart verkrijgen natuurlijk...

Geen opmerkingen: