woensdag 17 januari 2007

Brug

Hemelsbreed is de afstand tussen Abdoun, de wijk waar ik woon (tussen de Zuid-Afrikaanse ambassade en het huis van een voormalig lid van de veiligheidsdienst van Jordanie... mijn huis is goed bewaakt!) naar de ambassade maximaal een anderhalve kilometer. Zeker sinds er een nieuwe, enorm hippe brug is aangelegd die de loopafstand nu op 15 minuten maakt.

Iedereen is nogal onder de indruk van deze nieuwe brug; gezinnen maken er een dagje uit van, foto's maken, picknicken, auto midden op de brug parkeren... Het is dan ook een erg mooie brug. Er is alleen een maar. In alle architectonische hipheid zijn de bouwers vergeten om de brug ook toegankelijk te maken voor voetgangers. Als ik naar de ambassade wil, moet ik dus een taxi nemen voor de geweldige afstand van anderhalve kilometer. Omdat mensen over het algemeen de verkeersregels in Amman niet zo serieus nemen, ben ik gisteren heel recalcitrant toch over de brug gelopen. Maar met taxi's die op tien centimeter rakelings langs je heen scheuren, voelde het toch niet zo prettig.

Blijkbaar ben ik niet de enige die graag over de brug wil lopen:

Only in Amman

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo, wat n vreemd filmpje... Ze lopen wel erg statig! Succes met de voedselmensen vandaag!! xx

Anoniem zei

klaas en diana zeggen

leuke verhaaltjes.... mooie foto's....en leuke filmpjes.... we kijken elke dag of er weer nieuws van je is.
groeten xx