maandag 22 januari 2007

Sfeervol

Donderdag heb ik na het werk een Dutch Dinner/Housewarmingparty georganiseerd, om mijn huis even goed in te wijden. Maar toen ik zo om me heen keek naar de inrichting van m'n kamer knaagde er een onbestemd gevoel van binnen. Er miste iets... Waarschijnlijk had mijn huisbaas hetzelfde gevoel toen hij rondkeek naar de witte plavuizen, witte muren en mintgroene meubels en hij dacht hoogstwaarschijnlijk werkelijk een positieve bijdrage te leveren door twee mooie kunstwerken op te hangen. Maar mochten jullie mij post opsturen... Een foto/poster/stripje/alles behalve een dergelijk schilderij is erg welkom!!

Gelukkig kon mijn nog te perfectioneren inrichting de sfeer niet drukken en genoot iedereen van de hutspot, gehaktballen, drop, kaas en worst. Het hoogtepunt van de avond was echter na het feestje, toen we naar een echte Arabische club gingen. Waar in Nederland de mannen toch enige schroom moeten overwinnen voor ze vol enthousiasme de dansvloer opgaan, jutten ze elkaar hier op met de beste moves, geschud met de heupen, geklap met de handen en enthousiast gezang (vooral het nummer over het onzedelijk beroep van je moeder was erg populair). Om over de vrouwen maar te zwijgen, die natuurlijk allemaal het toppunt van elegantie zijn. Gelukkig konden ze wel lachen om mijn Hollandse poging tot sierlijk dansen, maar toen ik zondag op het werk mijn collega tegenkwam die van zijn neef al had gehoord waar ik was geweest (het roddelcircuit gaat hier razendsnel) begon hij eerst heeeeeeel hard te lachen. Om vervolgens lief te zeggen: "No, they didn't say anything bad about you...you had fun right?"

5 opmerkingen:

Unknown zei

Ik hoop dat dit comment overkomt.
Wat voor soort club was dat?
Wij buigen ons over wandversiering.

Anoniem zei

Hey Maaike!

Wat een fantastisch schilderij! Ruilen tegen een bierposter? haha!
Je verhaal komt me bekend voor uit de week dat ik in Istanbul zat.. Ik voelde me een invalide op de dansvloer!
Leuk om zo wat van je te horen, blijf vooral schrijven! Succes daar, geniet ervan, en we mailen!

Liefs Andre

Unknown zei

Heeh Maaike,
is dat anders niet een originele Bob Ross, dat schilderij?
Mooi hoor.
Zoen Karen

Anoniem zei

hoi maaike,

wandversiering/kunstwerken zijn onderweg, geproduceerd door het kunstenaarsduo stefan en thijs.wij komen 21 april om te contoleren of ze ook hangen.
nog spierpijn van het dansen?
liefs diana klaas

Anoniem zei

Heej Maaike,
leuk om over je avonturen te lezen! Enne, bij ons op het pand hangt nog wel een mooie poster met allerlei Nederlandse prentjes, maar die is ons natuurlijk te dierbaar.. ;)