dinsdag 13 mei 2008

Reggea Man!


Kumanovo is niet echt het stralend middelpunt van Macedonië. Hoewel ik het hier prima naar mijn zin heb, is het soms jammer dat ik alle hippe concerten en feestjes in Skopje misloop, aangezien de laatste afreismogelijkheid terug naar Kumanovo om acht uur 's avonds is. Zelfs de illegale taxi's die een grote omweg maken om maar niet de tolweg te hoeven nemen, houden het om deze tijd voor gezien. In Kumanovo is er natuurlijk genoeg vermaak met Turbofolk karaoke en Engelse coverbandjes, maar soms wil een mens iets anders.

Vandaar dat ik afgelopen zondag afreisde naar Skopje voor het Bob Marley Tribute Festival, dat de hele dag duurde. Met de zon op mijn hoofd was het goed toeven tussen de voor de afwisseling niet allemaal zwaar opgemaakte en gestylede mensen en natuurlijk de vrolijke reggeabeats. Een dikke wietlucht was erg toepasselijk geweest voor het creëren van een echte rastasfeer, maar in plaats daarvan laafde men zich aan halve liter blikken Skopsko, het lokale bier. En omdat ik was aangeschoven bij een groep internationale vrijwilligers die ook in Kumanovo wonen, hoefde ik me geen zorgen te maken of ik de laatste bus wel zou halen. Een taxi in de late uurtjes is als je met zijn vieren bent opeens heel betaalbaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het lijkt het Kralingse Bos wel!
Mirjam