maandag 3 maart 2008

Cycle of life*

Toen ik tijdens een wandeling door de stad dit bord zag staan, kon ik mijn geluk niet op. Niet alleen woon ik namelijk boven een fietswinkel, blijkbaar doen ze hier zelfs aan fietspaden!
Bij nadere inspectie blijken de fietspaden hier echter vooral gebruikt te worden als parkeerplaats, vuilstortplaats en natuurlijk stek om je noten-/uien-/goedkope make-up-/ondergoedkraampje neer te zetten. Mijn droom om fietsend in het zonnetje de omgeving te verkennen moest ik defintief opgeven toen de fietsenwinkel waar ze de meest schitterende mountainbikes hebben staan, weigerde om me tijdelijk een fiets te verhuren.

Onder het fietsbord hangen aankondigingen van sterfgevallen. Deze blauw-met-witte posters worden over de hele stad verspreid om mensen op de hoogte te stellen van het overlijden van een familielid. Het ziet er wat luguber uit, maar effectief is het wel. En waar veel mensen in Nederland gefascineerd de overlijdensadvertenties in de krant lezen, kunnen mensen hier er echt een uitje van maken. Gisteravond zag ik een ouder echtpaar rustig door de stad slenteren en bij iedere boom/paal/verkeersbord uitgebreid alle aanplakbiljetten bespreken.


*Copyright titel @ Niels

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo maaike

we lezen weer met heel veel plezier je blogspot!!!!
jammer dat je geen fiets kunt huren. bijzonder die overlijdensadvertentie-aanplakbiljetten.
groeten diana en klaas

Anoniem zei

Aha, hier had je de titel voor nodig! Dat had ik niet door.. Tot snel, xxN