maandag 14 mei 2007

Aanpassingsproblemen

Hoewel ik de 40-dagengrens gepasseerd ben en mezelf dus halve Jordanier mag noemen (ik ben maar een vrouw tenslotte), blijf ik toch wat onuitwisbare Nederlandse trekjes houden. Dat praten over het weer krijg ik er maar niet uit...
We hebben hier qua weer nu het een en ander te verduren gehad; eindeloze stortbuien resulterend in rivieren voor m'n huis, zinderende hitte toen ik net vier dagen in een tent op de Rebuild Iraq Expo zat, sneeuwbuien in maart, enz...

Na een gezellig en nogal eclectisch avondje uit (beschaafd begonnen met een Arabische zanger, daarna daalde het niveau wat met eerst hele foute hiphop en toen zomaar de Hermes Houseband om spectaculair te eindigen met een Duitstalige versie van Stille Nacht, Heilige Nacht in de taxi naar huis) was ik eindelijk eens helemaal tevreden met het weer. Lekker briesje, heldere lucht, dus ramen open en uitslapen!
Tot ik 's ochtends wakker werd met een erg raar gevoel in m'n mond. En in m'n neus en m'n oren. Op mijn tegels liet ik voetafdrukken achter in een dikke laag stof. Zondag op m'n werk werd ik hartelijk uitgelachen omdat ik mijn ramen open had gelaten. Iedere weldenke Jordanier zag de zandstorm al dagen aankomen.
Deze foto is genomen om 11 uur 's ochtends... Als het goed is herinneren jullie je nog het uitzicht dat ik normaal hoor te hebben.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mariah, Madonna, Britney Spears! That ain't normal... (slechte Just Jack imitatie) Maar gek is het zeker wel, wat een bende zand!! Dat was lekker poetsen, dat geloof ik nu wel ja.. En nu, de laatste motregen al opgehouden? xxN

Anoniem zei

He Dancing Queen,
Na stille nacht volgde voor mij ook nog An der stille blaue donau.. Die maffe palestijn spoorde niet helemaal.
Ben overigens blij dat ik vrijdag nog ben weggekomen uit Amman, geloof dat ik in die storm van jou nog een extra nachtje had moeten blijven ( ach, mijn koffer was er weer dus ik had schone kleding-;))

Groetjes, Carlo

Anoniem zei

Jemig Maaike, wat een zandstorm!
Nah ja, on the bright side: scheelt je weer een keertje scrubben :-)
Hoop dat alles goed met je gaat!

Liefs Andre