dinsdag 13 maart 2007

Jaloersmakend?

Na uit verschillende bronnen vernomen te hebben dat het weer in Nederland nu erg lekker is en dat jullie genieten van de eerste lentedagen, voel ik me niet al te schuldig om uit te wijden over mijn heerlijke weekend. Zaterdagochtend vertrokken wij uit Amman (bij 19 graden) om na een half uur en anderhalve kilometer zeespiegel later aan te komen bij de Dode Zee (30 graden). Het typische is dat de Jordaniers ook graag naar de Dode Zee gaan maar dan vervolgens met z'n allen aan het hotelzwembad gaan liggen en de Zee laten voor wat -ie is. Maike en ik zijn de 40-dagen grens dan wel gepasseerd (na 40 dagen ben je hier 'one of us' is het credo) maar konden dat toch niet over ons hart verkrijgen. Dus bikini aan en heel voorzichtig de zee in, waar we heerlijk in hebben gedobberd. Een duik nemen in dit water is geen optie aangezien het zo zout is dat je direct traanogen krijgt en alle kleine wondjes waarvan je niet wist dat je ze had opeens erg aanwezig zijn (benen scheren is dan ook niet erg verstandig).

Om er helemaal een relaxte dag van te maken gingen we na de Dode Zee naar de hamam, het Turkse badhuis. Hier gingen we van stoombad naar bubbelbad naar scrub naar massage... Klinkt allemaal erg lekker en het meeste was het ook, maar ik was toch wel erg onder de indruk van de forse dame die mij met een ruwe doek zo onder handen nam dat het leek of ze

m'n botten mee wilde scrubben. Door de hitte is iedereen in het badhuis (uiteraard alleen vrouwen) vrij schaars gekleed. Het contrast was des te interessanter in de kleedkamer toen dezelfde forse dame die mij zo vrijpostig overal (ja, overal) had gescrubd zich omkleedde in een lang zwart gewaad en een enorme hoofdddoek die nog net het puntje van haar neus vrij liet.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Zowel zondag als vandaag alle terrasjes in Amersfoort binnenstad bezet vanwege de zon.
Jaloers makend?

Anoniem zei

zo,zo, in bikini?
dacht dat je daar alleen in een kuis badpak mag zwemmen.

klinkt allemaal heerlijk, toch wel een beetje jaloers makend.

Anoniem zei

jaloers???????

wijntje, terras, heerlijk weer, lekker genieten, zon op onze huid..... meer moet een mens toch niet hebben??
hoewel Jordanie??? klinkt toch allemaal wel goed

Anoniem zei

Nou, nou, wat een stoere reacties, ik nodig iedereen die niet jaloers is uit om een duik te nemen in de plaatselijke zee en dan zijn/ haar mening te herevalueren... Ik heb al wel zin om over twee weekjes daar te dobberen!! xN