zondag 28 januari 2007

Arbeidsvitaminen


Aan het huis naast mij wordt zeven dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat fanatiek gebouwd. Sinds ik hier ben heb ik een complete extra verdieping naast m'n huis zien verrijzen, met de te verwachten enorme schotels toch een aardige hap uit m'n uitzicht.


Zoals het echte bouwvakkers betaamt hebben ook die naast mijn huis graag wat radio op de achtergrond. Maar waar Skyradio en Hollandse Hits het bij de Nederlandse bouwvakkers goed doen, lijken ze hier een kakofonie van hoorspel/nieuwsprogramma/nasale zang (alles door elkaar) het meest stimulerend voor de werklust te vinden. Gelukkig wordt de radio met enige regelmaat stilgezet... voor de gebedsoproep uit de moskee.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Maaikie, leuk man zulke buren... Hijsen deze bouwvakkers ook hun broek niet op? xx

Maaike zei

Hihi nee alleen wat muziek betreft zijn ze net als de Nederlandse bouwvakkers. Hier koken ze hun eigen koffie, thee en prutje op een zelfgemaakt vuurtje op de werkplek en ben ik degene die moet uitkijken niet per ongeluk een stukje buik te laten zien als ik op m'n dakterras zit...